سردار ایافت دعوت حق را لبیک گفت آزمون سراسری اعطای مدرک تخصصی حافظان قرآن در مشهد برگزار شد اندر احوال خیال ترویج فرهنگ رضوی در روستا‌ها با بهره گیری از ابزار هنر رونمایی از از بسته شعر دهه کرامت ۱۴۰۳ در حرم مطهر رضوی اعلام ویژه‌برنامه‌های حرم مطهر رضوی به مناسبت شهادت امام‌جعفرصادق(ع) شناسایی پیکر مطهر شهید دفاع مقدس پس از ۴۲ سال برنامه‌های سازمان فرهنگی شهرداری مشهد برای دهه کرامت اعلام شد آیت‌الله علم‌الهدی: سرکوب دانشگاهیان، نشانه سقوط وجهه دموکراتیک غرب است میزبان کریم روایتی شنیده نشده از سازندگان و بانیان قدیمی‌ترین کاشی‌های حرم مطهر رضوی نتیجه دوری از نماز نایب قهرمان وزنه‌برداری جوانان جهان مدال خود را به موزه رضوی اهدا کرد کلینیک مجازی مرکز مشاوره آستان قدس در سال جاری راه اندازی می‌شود آیت‌الله علم‌الهدی: تکلیف مدیران شهری، گره‌گشایی از زائران امام هشتم (ع) است | ضرورت توسعه زیرساخت‌های اقامت و حمل و نقل در خراسان رضوی وعده صادق؛ عملیات تنبیهی ایران اسلامی نگاهی به جایگاه کار و کارگر در فرهنگ دینی| دستانی که آتش به آنها نمی‌رسد
سرخط خبرها

برگزاری جُنگ قرآنی ویژه کودک و نوجوان در حرم مطهر رضوی

  • کد خبر: ۱۵۳۷۰۰
  • ۱۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۹
برگزاری جُنگ قرآنی ویژه کودک و نوجوان در حرم مطهر رضوی
جُنگ قرآنی با هدف جذب کودکان و نوجوانان به آموزه‌های قرآنی همه روزه در دارالقرآن حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود.

به گزارش شهرآرانیوز، فریده نجاتی، مسئول بخش ابن الرضا (ع) دارالقرآن حرم مطهر رضوی در گفتگو با آستان نیوز اظهار کرد: برنامه جنگ قرآنی از سال ۸۲ تاکنون برای رده‌های سنی کودکان و نوجوانان در رده ۸ تا ۱۴ سال با هدف جذب و علاقه‌مند کردن این گروه سنی به آموزش و فراگیری قرآن در محل دارالقران کریم حرم مطهر رضوی در حال برگزاری است.

وی افزود: در این محفل شاد و معنوی شاهد حضور کودکان زائر و مجاور و نیز گروه‌هایی از مهدالرضا‌های سطح شهر هستیم که همراه با والدین خود از برنامه‌های متنوع و مفرح این محفل بهره مند می‌شوند.

مسئول بخش ابن الرضا (ع) دارالقرآن حرم مطهر رضوی گفت: در ابتدا این محافل در روز‌های پنجشنبه و در مناسبت‌های ملی و مذهبی برقرار بود، اما به دلیل استقبال پرشور والدین از برگزاری چنین برنامه‌های برای فرزندان خود، به مدت چند ماه است که جُنگ قرآن همه روزه از ساعت ۱۶ الی ۱۷:۱۵ با حضور روزانه بالغ بر ۲۰۰ مخاطب کودک و نوجوان برگزار می‌شود. البته در مناسبت‌ها تعداد مخاطبین به ۵۰۰ نفر نیز افزایش پیدا می‌کند.

از دکلمه خوانی تا عروسک گردانی و قرائت قرآن

وی دکلمه خوانی، برنامه عروسک گردانی، قرائت قرآن کریم، برگزاری تواشیح و برگزاری مسابقات قرآن را از جمله برنامه‌هایی برشمرد که در این محافل برای مخاطبین تدارک دیده شده است.

نجاتی ادامه داد: از دیگر برنامه‌های این محفل می‌توان به آموزش مفاهیم دینی و اهل بیت (ع) به ویژه امام رضا (ع) در قالب قصه گویی، نمایش عروسکی، سرود و دکلمه توسط کارشناسان دینی اشاره کرد.

وی خاطرنشان کرد: محتوای تمامی برنامه‌هایی که در قالب‌های مختلف در این محافل قرآنی برگزار می‌شود مورد تایید مشاوران و کارشناسان مذهبی حرم مطهر رضوی است. 

منبع: آستان نیوز 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->